Image series 43 / 2014: series

„Time is what photography is about.“

19 October 2014 | By: Bettina Pfleging

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He is always looking for the magic moment, waiting until the right image section for his own composition results. The American photographer Joel Meyerowitz captures random scenes on the streets of New York and other cities. At the beginning in color, then in black and white and now back to color. He is a forerunner of street photography. His works are masterpieces of contemporary photography.
The first retrospective exhibition in Germany shows his entire photographic spectrum over 50 years, more than 260 works of right moments.

„Joel Meyerowitz – Retrospektive“
27 September 2014 to 25 January 2015, NRW-Forum, Düsseldorf

01

Joel Meyerowitz. New York City, 1976, Platz mit Telefonzellen, Ausschnitt, 1976, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

02

Joel Meyerowitz. New York City, 1975, Paar im Dampf, Ausschnitt, 1975, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

03

Joel Meyerowitz. New York City, 1963, Parade, Ausschnitt, 1963, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

04

Joel Meyerowitz. New York City, 1963, Männer mit Hund, Ausschnitt, 1963, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

05

Joel Meyerowitz. New York City, 1963, VW-Käfer, Ausschnitt, 1963, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

06

Joel Meyerowitz. New York City, 1962, Rückenansicht einer Frau, Ausschnitt, 1962, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

07

Joel Meyerowitz. New York City, 1962, Frau im Zeitungskiosk, Ausschnitt, 1962, Fotografie; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken

08

Joel Meyerowitz. Batiston Beach, Truro, Ausschnitt, 1985, Fotografie, 50,8 × 61 cm, New York; ConedaKOR, Kunstgeschichtliches Institut der Universität des Saarlandes, Saarbrücken