Image series 17 / 2016: Hannah Höch

Collage Principle

25 April 2016 | By: Bettina Pfleging

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In 1918 Hannah Höch introduced as a Dada artist the collage as an independent medium in the Visual Arts. Photomontages and photo collages – it was the technique, which remained her most important form of expression.

In the comprehensive retrospective the main emphasis is the artist’s work since 1945. Combined with early works it shows her importance in the classical modernism and in the art of the 20th century.

„Hannah Höch. Revolutionary of Art“

22. April bis 14. August 2016, Städtische Kunsthalle Mannheim

01

Hannah Höch. Roma, Ausschnitt, 1925, Öl auf Leinwand, 90 × 106 cm, Berlin; DadaWeb, Universität zu Köln, Kunsthistorisches Institut, Universität zu Köln

02

Hannah Höch. Sterbendes Gewissen, Ausschnitt, 1954, Öl auf Leinwand, 80,5 × 94,5 cm; RUDI, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Kunsthistorisches Institut, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

03

Hannah Höch. Raumsegler, Ausschnitt, 1960, 67 × 76 cm; EasyDB, Universität Bern, Institut für Kunstgeschichte, Universitätsbibliothek Bern

04

Hannah Höch. Hieronymus Bosch gewidmet,Ausschnitt, 1962, Papier, 25,8 × 24,5 cm; EasyDB, Universität Bern, Institut für Kunstgeschichte, Universitätsbibliothek Bern

05

Hannah Höch. Das Fest kann beginnen, Ausschnitt, 1965, Collage, 26,5 × 35 cm, Stuttgart; EasyDB, Universität Bern, Institut für Kunstgeschichte, Universitätsbibliothek Bern

06

Hannah Höch. Magie, Ausschnitt, 1966, Collage, Berlin; Diathek online, Universität Trier, Fach Kunstgeschichte

07

Hannah Höch. Entartet, Ausschnitt, 1969, 111,8 × 93 cm, Berlin; IKARE, Martin-Luther-Universität, Institut für Kunstgeschichte und Archäologien Europas, Martin-Luther-Universität Halle, Institut für Klassische Altertumswissenschaften

08

Hannah Höch. Angst, Ausschnitt, 1970, Fotocollage, 26,5 × 22,3 cm; Diathek online, Universität Trier, Fach Kunstgeschichte