Image series 26 / 2019: series

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19 June 2019 | By: Bettina Pfleging

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Since ancient times bird feathers have been used as jewelry in all cultures. Often they also had a cultic meaning. For example, Brazil’s indigenous people, the Kayapo, the Wajana and the Karaja, use certain feathers to demonstrate their social status and age group.
Especially this feather decoration of Indian cultures is presented in the exhibition.

„Borrowed Feathers“
16 June 2019 to 8 March 2020, Museum Wiesbaden

01

Die Kunst der Federkunst, Ausschnitt, 1570, Tusche, Florenz; ArteMIS, Ludwig-Maximilians-Universität München, Kunsthistorisches Institut, Ludwig-Maximilians-Universität München

02

Federkörbchen, Ausschnitt, u.a. Specht- und Wachtelfedern und Muschelscheibchen, Durchmesser: 14,5 cm, Berlin; bpk – Bildportal der Kunstmuseen, Bildagentur für Kunst, Kultur und Geschichte, Stiftung Preußischer Kulturbesitz, Berlin

03

Hopi-Indianer, Kachina, Ältester des Coyote-Clans, Ausschnitt, Holz, Federn, Kiefernadeln, Höhe: 19 cm, Berlin; bpk – Bildportal der Kunstmuseen, Bildagentur für Kunst, Kultur und Geschichte, Stiftung Preußischer Kulturbesitz, Berlin

04

Abraham Mignon. Toter Hahn und Vogelbeute [Detailansicht], Ausschnitt, um 1670, Textil, Leinen, 88 × 68 cm; DadaWeb, Universität zu Köln, Kunsthistorisches Institut, Universität zu Köln

05

Charles Bird King. Keokuk, Sac (Watchful Fox), Ausschnitt, 1827, Öl auf Holz, 44,4 × 34,9 cm, Kopenhagen; ArteMIS, Ludwig-Maximilians-Universität München, Kunsthistorisches Institut, Ludwig-Maximilians-Universität München

06

Karl Bodmer. Mató-Tópe (Four Bears), Mandan Häuptling, Ausschnitt, 1833/1834, Aquarellfarbe auf Papier, 41,9 × 29,2 cm, Omaha; ArteMIS, Ludwig-Maximilians-Universität München, Kunsthistorisches Institut, Ludwig-Maximilians-Universität München

07

Marc Ferrez. Indianerhäuptling aus dem Amazonasgebiet (Appiacaz), Ausschnitt, 1875, Papier, 22,3 × 17,7 cm, Rio de Janeiro; ArteMIS, Ludwig-Maximilians-Universität München, Kunsthistorisches Institut, Ludwig-Maximilians-Universität München

08

Rebecca Horn. Paradise Widow (Paradieswitwe) [Detailansicht], Ausschnitt, 1975, Metall, Federn, 200 × 80 cm, Bonn; DadaWeb, Universität zu Köln, Kunsthistorisches Institut, Universität zu Köln