Image series 27 / 2014: Marianne Werefkin
Russian Rembrandt
Tremendous color representations of landscapes and social scenes make the expressionist work of Russian painter Marianne Werefkin. She describes nature in all its grandeur and shows the working population as laundresses or fishing as well as scenes from the leisure activity of the time. It always comes back to new exciting compositions.
The exhibition features loans from the Fondazione Marianne Werefkin in Ascona, from European museum collections as well as from private collections.
„Marianne Werefkin. Vom Blauen Reiter zum Großen Bären“
12 April to 6 July 2014, Städtische Galerie Bietigheim-Bissingen
20 July to 5 October 2014, Paula Modersohn-Becker Museum, Bremen
Marianne Werefkin. Selbstbildnis, Ausschnitt, 1910, München; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Der Schnitter, Ausschnitt, 1910; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Die Landstraße, Ausschnitt, 1907, Ascona; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Die Steilküste von Ahrenshoop, Ausschnitt, 1911, Ascona; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Frühlingssonntag, Ausschnitt, 1907, Ascona; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Sonntagnachmittag, Ausschnitt, 1908, Ascona; Diathek online, Technische Universität Dresden, Institut für Kunstgeschichte
Marianne Werefkin. Pierrot, Ausschnitt, 1902-1907; Corvey; Mediathek, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, Institut für Kunstgeschichte, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Marianne Werefkin. Two Monsters Fighting, Ausschnitt, 1902-1907; Mediathek, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, Institut für Kunstgeschichte, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf